ازدواج در کشورهای مختلف

ازدواج در کشورهای مختلف

مراسم ازدواج در کشورهاي مختلف با آداب و رسوم متفاوت و گاه عجيبي همراه است.

در اين مطلب به نقل از«weddings» به مراسم قبل و بعد از ازدواج در برخي از کشورها اشاره مي کنيم.

مراسم ازدواج در کشورهاي مختلف با آداب و رسوم متفاوت و گاه عجيبي همراه است.

در اين مطلب به نقل از«weddings» به مراسم قبل و بعد از ازدواج در برخي از کشورها اشاره مي کنيم.بنگلادش؛ در بعضي از قبايل اين کشور خون انگشت داماد با تنبول (نوعي گياه) مخلوط مي شود و به عروس داده مي شود.

انگلستان؛ عروس براي خوش شانسي در زندگي، سکه اي در کفش خود قرار مي دهد.(خدمات مجالس)

آلمان؛ چند روز قبل از مراسم عروسي، دوستان و بستگان ظروف چيني قديمي را جلوي پاي عروس و داماد روي زمين مي اندازند تا زندگي شاد و سرشار از موفقيتي داشته باشند.

هند؛ عروس لباس قرمز (لباس سفيد در فرهنگ هند نشانه عزاست) و داماد لباس کرم رنگ با سربند قرمز بر تن دارد.پدر عروس سر ديگر تکه پارچه اي را که در دست داماد است به عروس مي دهد و به اين ترتيب موافقت خود را اعلام مي کند.در حالي که انتهاي پارچه در دست عروس و داماد است ۴ بار دور کتاب مقدس طواف مي کنند و بار چهارم زن و شوهر اعلام مي شوند.

نپال؛ يکي از سنت هاي مهم مراسم ازدواج در نپال اين است که داماد مقدار کمي پودر قرمز رنگي را روي پيشاني عروس مي گذارد و اين نشاني از زن و شوهر بودن آن هاست.(خدمات مجالس)

عربستان؛ پس از مراسم ازدواج به تالار مي روند. غذايي که در مراسم تهيه مي شود شامل برنج با ۸ تا ۱۵ گوسفند کامل بريان شده است.پس از شام داماد از در پشتي نزد عروس مي رود تا به ماه عسل بروند. اما در بعضي مواقع دوستان داماد را به محل دوري مانند صحرا مي برند تا بازگشت از آنجا سخت باشد و به مدت ۲ تا ۳ روز او را آن جا نگه مي دارند تا رفتن به ماه عسل به تأخير بيفتد. 

ترکيه؛ در روز عروسي نام تمامي دوستان عروس در داخل کفش عروس نوشته مي شود. پس از پايان عروسي کسي که نامش پاک شده باشد يعني عروس بعدي است.(تشریفات عروسی) 

اسکاتلند؛ در اين مراسم داماد و مهمانان مرد او دامن مي پوشند و عروس و داماد با شنيدن صداي ني مي توانند محل جشن را ترک کنند.(خدمات مجالس) 

آفريقا؛ عروس و داماد براي دور نگه داشتن ارواح و از بين بردن گناهان گذشته بايد از روي جارو بپرند. کره؛ پس از به اتمام رسيدن مراسم به سبک غربي، عروس و داماد لباس رسمي کره اي به تن مي کنند و به بزرگان خانواده اداي احترام مي کنند. بزرگان به آن ها مغز ميوه، جوجوبا و پول مي دهند. مغز ميوه و جوجو بانشانه بچه دار شدن و زندگي خوب براي عروس و داماد است(خدمات عروسی)

تمام حقوق متعلق به تشریفات امین میباشد